Anybody out there?


Hej!

Lever ni? Jag börjar liksom tro att ni, mina få och tappra läsare, har smält bort i sommarhettan. Eller så har ni kanske bättre saker för er än att läsa en blogg? Det känns i vilket fall allt mer som detta blivit Petras One Man Show. Nu skriver jag för all del denna blogg mest som en slags minnesdagbok, det är jag väl medveten om. Kanske inte jätteintressant för andra – i synnerhet sedan jag på senare år slutat skriva mycket av de privata tankar jag kanske tidigare delade med mig av. Det blir ju lite blaha blaha, yta, yta. Inte så spännande att läsa om precis.

Jag funderar mycket på det där. Stanna kvar? Lägga ner? Byta till en anonym blogg där jag kan skriva vad jag vill i skydd av anonymiteten, men samtidigt inte kan lägga upp några bilder? Göra hela bloggen lösenordsskyddad? Fan vet…

Nån som har nåt förslag?

7 svar to “Anybody out there?”

  1. Tiggertufflan Says:

    Nej, sluta inte ! Och jag lever, läser (så gott som dagligen) och har försökt lägga en och annan kommentar från mobilen när vi var på semester som nog inte ha lyckats ser det ut som 😦

  2. Mossfolk Says:

    Jag tycker alltid att besöksantalet sjunker lite på sommaren men jag tycker också att antalet kommentarer minskat rent generellt. Hade jag inte haft statcounter hade jag nog trott att jag bara hade en eller två tappra läsare 🙂 Vet att många trivs med att bara läsa men tror också att allt fler läser på mobilen vilken är mer omständigheter att kommentera från. Jag själv är mycket sämre på att kommentera från mobilen och de kommentarer jag skriver blir ofta ganska
    korta (med undantag från den här då som faktiskt är skriven på telefonen :)).

    • Mossfolk Says:

      Oj vad många ”jag” det blev…

    • Petra Says:

      Jag tror också det här med att folk allt mer läser på surfplattor och mobiler gör att kommentarerna minskar. Det är synd, för det är just dialogen som ibland uppstår som från början lockade mig med att skriva ”dagbok” på nätet. Jag har hållit på sedan 2000, men börjar tappa sugen lite…

  3. kattalena Says:

    Hejsan! Jag skulle ha kommenterat här för länge sen! Men så är det just så att jag hela tiden kollar på mobil eller läsplatta och försöker jag kommentera där så skriver jag antingen fel och måste börja om från början, för det går inte att rätta stavfel utan att det hänger sig. Eller så bara försvinner den kommentar jag skrev. Men jag försöker komma in och skriva lite då och då, speciellt när jag sitter vid datorn. Jag tycker det är jättekul att läsa din blogg och gillar att det är så mycket om vardagen och vad ni gör och alla fina bilder! Så jag uppskattar din blogg massor även om det inte syns… Sen håller jag med om det där att man inte kan skriva om det privata, tankar och sånt som är känsliga och att man inte kan lägga in vissa bilder osv. Så jag förstår dina funderingar kring det också. Men för ens egen del så kommer man ofta ihåg mycket mer än det står i ord när man läser sin blogg, så lite av det där hänger med ändå för en själv. Men man får ju inte någon respons eller input från andra på det som står mellan raderna, vilket man kanske vill ha ibland :-). Och vissa saker får och kan man ju helt enkelt inte ta upp… Hoppas att du inte tappar suget!

    • Petra Says:

      Ingen fara! 🙂 Jo, dessa mobiler och surfplattor är ett himla otyg…haha…(sa hon som alltid sitter vid en stationär dator pga armbesvären). 😉

      Men kul att du läser! Och du tillhör ju ändå en av mina mer trogna ”kommentatorer”.

      Tack för hejaropen och berömmet! Det värmer!

Kommentera

