En sorgsenhet


Jag vaknade till nyheten att Robin Williams är borta. Troligen självmord. Inte särskilt oväntat kanske. Men oväntat sorgligt. Tårarna brände bakom ögonlocken på mig hela morgonen…

Jag kände så starkt att världen berövats en av sina starkast lysande Beacons Of Lights. Han var en av de där få människorna som verkligen sprider Ljus och Glädje omkring sig. Jag minns en helt galen intervju jag såg med honom i David Letterman. Han höll på att hoppa ur skinnet och bara spottade ur sig roligheter på ett helt tokspeedat (och inte särskilt friskt) sätt. Och jag tänkte att bakom alla tokerier sitter nog en väldigt sorgsen människa. Men hans leenden och hans skratt. Så genuint goda och vackra!

Jag känner verkligen att världen är lite fattigare, lite mörkare, idag…

Kommentera

