Jag undrar om det smittar?


I måndags kom Alex och Riddaren och hämtade mig efter jobbet. När vi svängde in på vår garageuppfart såg vi att ytterdörren stod på vid gavel?!? Det visade sig att Riddaren gått ut till bilen först och helt glömt att gå tillbaka och låsa ytterdörren. Och Alex hade sin vana trogen bara gått rätt ut. 🙂

Som tur var hade ingen varit inne i huset och tagit något, men man blir ju lite nervös först.

Ikväll åkte våra grannar tvärs över iväg med sin bil. Sen såg vi att deras ytterdörr stod på glänt med nyckelknippan kvar i låset (!). Som de goda grannar vi är gick vi över och låste och satte en lapp på deras dörr att de kan hämta nyckeln hos oss.

Man undrar lite om det är smittsamt? 😉

2 svar to “Jag undrar om det smittar?”

  1. Tiggertufflan Says:

    Usch, den smittan låter läskig 😉 .
    Tror att barnen här kanske har en släng av det. I förrgår när jag lämnat av de tre stora på skolan och kom till bilen så stod ena passagerardörren på vid gavel. Övriga dörrar är låsta- det gjorde jag när jag gick från bilen. Nu känns det lite värre med ett olåst och ”öppet” hus men ändå. Varför missar man att stänga dörren liksom ?

    • Petra Says:

      Grannfru kom och knackade på nu på morgonen (de hade kommit hem sent igår och ville inte ringa på då). Hon berättade att deras 13-åring varit sist ut och han hade inte alls tänkt på att stänga och låsa. Hon suckade lite över disträa 13-åringar och jag berättade att Riddaren och Alex gjort samma sak i måndags. Så vi kom överens om att vakta varandras ytterdörrar framöver och låsa vid behov. 😉

Kommentera

