Den tiden


Det är den där tiden i månaden när jag drabbas av migrän och vanlig (men jävligt envis) huvudvärk var och varannan dag, och jag känner mig allmänt irriterad och det liksom kryper i hela kroppen av obehag.

Det. Är. Så. Roligt.

Inte.

Gud vad jag irriterar mig på att jag tvärfastnat på både den vanliga banan i Candy Crush OCH i Dream World!

Usch vad jag stör mig på att föräldrar låter sina dyngförkylda ungar gå till dagis! (För gissa vem som kommer hem med smittan sen?)

Gaaah vad jag retar mig på rökare som drar in sista blosset precis innan de går på bussen och sen andas ut all rök inne i bussen (fatta att det räcker med att DU stinker apa, jag behöver inte din äckliga utandningsluft också!).

Och jag blir galen på dessa återkommande mardrömmar (som jag haft hela mitt vuxna liv) där min kärlek överger mig och jag står där lämnad och förtvivlad (aldrig bedragen, bara lämnad utan förvarning). Det spelar ingen roll att jag och Riddaren varit tillsammans i snart 14 år, att han är mitt livs kärlek och att jag inte har minsta anledning att tro att han tänker i de banorna. Jag drömmer ändå dessa gräsliga drömmar som sedan dröjer sig kvar som en mörk slöja resten av dagen. Tänker att kanske, bara kanske, kan det ha något att göra med att min pappa bara försvann när jag var 2½ år? Kan det vara en undermedveten känsla som fortfarande jagar mig? Jag vet inte…

Sen är jag så trött på den här skruttkroppen med uretrit, huvudvärk, sömnstörning (extra kul när man inte har insomningstabletter att ta till), utsliten högerarm och nån slags kronisk trötthet som jag bara inte blir av med.

Försökte mota bort det sistnämnda med en eftermiddagspromenad – men det enda som hände var att jag drog på mig en gräslig huvudvärk.

Sååå…..idag är en alldeles vanlig PMS-dag i Petras liv. Tur att det kommer gladare dagar!

Etiketter:

Ett svar to “Den tiden”

  1. Annika K Says:

    Kraaaam ❤

Kommentera

