Vardag och glasögon


Det händer inte så mycket. Är mest vardag. Jag har gräsligt ont i armen/handen (vilket delvis förklarar att jag inte skriver så mycket här). Kämpar för att inte behöva sjukskriva mig igen. Det är så skönt att ha en riktigt bra chef i detta läge! Hon stöttar mig 100% och säger att hon hellre har mig på plats på jobbet trots att jag inte kan prestera fullt ut, än hemma och sjukskriven. Hon hjälper mig att fixa bättre stol(ar) och ståmatta och undersöker om jag kan få ett röststyrt program till min dator så jag kan prata in text istället för att behöva skriva allt.

Och min bästa polare på jobbet, Bosse, är äntligen tillbaka från semestern så jag har nån att slänga käft med igen. 🙂

Vad har hänt mer? Jo, jag har gått och blivit ”tant” på allvar. Igår hämtade jag ut mitt livs första läsglasögon och så provade jag ut terminalglasögon. Himla bra optiker fick jag träffa på Synoptik! Hon gav mig vettiga övningar för min dolda skelning (mina muskler i ögonen behöver träna så jag slipper se dubbelt så fort ögonen börjar bli trötta). Sist jag fick övningar fick jag konstant migrän nämligen. Den övning jag fick av henne funkar finfint att göra!

Som tur var kom Alex och Riddaren och mötte upp mig vid optikern för att vara smakråd när jag skulle välja bågar. Utan dem hade jag valt ett par av de billigaste och sedan hatat glasögonen intensivt. Nu hittade Riddaren ett par bågar åt mig som jag tyckte var riktigt snygga, som såg i alla fall okej ut på mig och som satt jätteskönt. Tyvärr kostade de 1295 kr så det slutade med att jag fick betala nästan 1300 kr själv med antireflexbehandling och repbehandling (som de säkert lurade på mig i onödan – vad vet jag som aldrig haft brillor). Resten betalar ju som tur är jobbet.

Nu väntar jag ivrigt på att de två veckorna ska gå så jag får mina glasögon för fy sjutton så illa jag ser nu. varje dag efter jobbet är jag så trött i ögonen att allt flyter isär och blir suddigt. Och optikerns kommentar var ”jag förstår verkligen att du blir trött i ögonen utan terminalglas”.

Etiketter:

Kommentera

