Skämmes!


Om valet igår har jag bara en sak att säga: Alla ni som röstade på SD. Ni får mig idag att skämmas över mitt land! I övrigt kan jag tycka att det är lite allmänt naivt att tro att de röda ska lyckas bättre att styra Sverige den här gången, men det är ändå bara en fråga om pengar.

Men SD! Här röstar vi alltså fram ett rasistparti som tredje största parti i vårt land. Fy fan vad besviken jag blir! Och det säger jag, som har många kritiska åsikter om vår invandringspolitik. Men hur mycket jag än tycker att det borde ställas större krav, både på invandrare och kommunerna som tar emot dessa, kan jag aldrig se att det är okej att rösta fram folk som dessa gräsliga människor som gång på gång avslöjas i media med sitt hat mot invandrare.

De är också människor.

Och vad säger du om Sverige en dag blir invaderat och vi tvingas fly hals över huvud. Låt säga att vi flyr till våra grannländer och de svarar att ”tyvärr, vi kan inte ta emot er, men vi kan skicka lite bistånd till ert hemland” (dit där vi inte längre är välkomna). Så vi flyr vidare ner i Europa, men ingen vill ta emot oss. Så vi får fly ända till Afrika. Där får vi bo i ett flyktingläger och leva på bistånd från ett stängt Europa. Är det en sån värld vi vill ha?

Vad hände med det solidariska tänkandet? Har vi verkligen blivit så egocentriska och penningakåta att vi inte längre vill hjälpa och dela med oss?

Det sorgliga är att jag inte tror (jag hoppas i alla fall) att SD skulle haft sån framgång om de andra partierna vågat diskutera invandrarfrågan. Det här med att så många invandrare röstar på SD för de inte vill ha hit fler andra invandrare. Hur kommer det sig? Det här med hatet mellan olika grupper av invandrare. vad kan vi göra för att minska det? Ska man verkligen kunna invandra till Sverige och sedan begå grova brott utan att bli utvisad? Kan man ställa krav på att alla invandrare lär sig åtminstone hjälplig svenska? Hur ska vi bättre hjälpa invandrare att bli integrerade i vårt samhälle? Och så vidare.

Men det är så dags nu…

Idag är det med tungt hjärta jag går ut och möter omvärlden. 16,4% av alla Norrköpingsbor tyckte att SD var det bästa alternativet. Skämmes på er!

Etiketter:

Ett svar to “Skämmes!”

  1. Mossfolk Says:

    Jag hoppas verkligen att det blir en väckarklocka för övriga partier. De har fyra år på sig. Tar de inte invandrarpolitiken på allvar tror jag att det finns en stor risk att SD ökar ytterligare…

Kommentera

