Halsfluss?


Nu tror jag det är halsfluss han har åkt på, Alex. Sist han hade det var han två år och vi flyttade till huset. Gräsligt dålig tajming och han var så fruktansvärt sjuk. Åt inget, drack inget, och vi fick en akuttid så han fick penicillin.

När han vaknade efter eftermiddagens sovstund hade han ont i halsen och nu gör det rejält ont när han sväljer. Skillnaden den här gången är att han är förståndig nog att inse att han verkligen måste få i sig lite. Så när pappa köpte hem favvomaten Happy Meal lyckades han med möda peta i sig en halv cheeseburgare och två små morötter (pommes frites gjorde för ont i halsen). Jag har sällan blivit så glad för något!

Misstänker att jag vet säkert i morgon om det är halsfluss han har. Det känner man på lukten.

Nu hoppas jag bara han inte är som jag, som får så elaka halsflussar att penicillin är ett måste. Sen hoppas jag ju onekligen att jag inte smittats, för fy så jag hatar halsfluss!

Etiketter: ,

Kommentera

