Bättre


En timme sov Alex. Sen vaknade han och grät för att halsen gjorde så ont. Lilla plutten! Han fick ligga i pappas famn framför TV:n i vardagsrummet en timme och småsova. Sen flyttade han upp till sängen igen och somnade, glödhet, i min famn. Men under natten sjönk febern och vid 08.00 i morse var det en ganska sval (i alla fall i jämförelse med igår) och glad liten kille som vaknade. Så. Himla. Skönt. Jag hatar verkligen när han är så där sjuk och eländig!!!! Jag blir så orolig… Hönsmamma, jag vet. Men det är väl ärren efter traumat när han plötsligt blev så dödssjuk från ingenstans när han var bebis, och vi inte visste om han skulle överleva eller inte.

Idag har han mest ”bara” ont i halsen. Men efter Alvedon fick han i alla fall i sig lite yoghurt och puffat ris, lite te med honung och några jordgubbar.

Riddaren skulle egentligen ha jobbat idag men tog semester för att vi skulle hinna med simskola, barnkalas och köpa rabatterat årskort på Kolmårdens djurpark. Nu föll ju de första två aktiviteterna när Alex blev sjuk så jag ska passa på att gå en promenad i skogen idag nu när han är hemma. Man blir väldigt ledbruten och mosig av att tillbringa nästan en hel dag i sängen när man själv är frisk. Så jag längtar verkligen ut i friska luften nu! Synd att det är så mulet och trist. Jag hade velat ta med mig kameran och macrot och fotat hösten.

Etiketter: , ,

3 svar to “Bättre”

  1. Tiggertufflan Says:

    Men så skönt att läsa att han mår bättre idag. Håller tummarna för att det har vänt och han snart är frisk.

    • Petra Says:

      Gulle dig! ❤ Jo, det verkar ha vänt, även om halsen fortfarande gör ont och ser rätt gräslig ut när man lyser med en ficklampa. Men han har varit mycket piggare och inte alls haft så hög feber idag. OCH ätit lite bättre! Hurra!

  2. Inger - Soldat Rymans Stugor Says:

    Så trist när bacillerna sätter klorna i en, hoppas att de snart flyr sin kos! Kram

Kommentera

