Åt rätt håll


Så himla skönt! Febern är borta idag och halsen är bättre säger Alex. Men om man kikar i den ser den fortfarande rätt otrevlig ut. Väldigt röd och svullna halsmandlar. Lite hängig är han allt, så han får vara hemma med pappa åtminstone i morgon också.

Själv har jag hysteriskt mycket att göra på jobbet så jag är rätt tacksam över att inte behöva vabba. Det tröstlösa är dock att hur hårt man än jobbar hinner man ändå aldrig i fatt…

I förra veckan fick jag besök av en ergonom från företagshälsovården. Det var faktiskt rätt bra. Hon tipsade om både stort och smått och nu har jag flyttat mitt skrivbord vilket gör att jag inte alls blir lika trött i ögonen längre (tidigare stod det så jag fick ljuset från fönstret i blickfånget när jag tittade på skärmen). Nytt underarmsstöd och en vertikalmus ska beställas och om jag vill kan jag få en ny stol. Sen fick jag bra tips på hur jag ska tänka när jag väljer ställning vid skrivbordet. Växla, växla, växla – ofta.

Och efter två veckor med mycket möten, utbildningar och konferens är armen mindre överbelastad. Nu ska jag bara försöka se till att jag inte sabbar den igen utan håller en dräglig nivå.

Etiketter: ,

2 svar to “Åt rätt håll”

  1. Fru Sederblad Says:

    Skönt att han börjar bättra på sig, den lille stackaren…

    • Petra Says:

      Ja, jätteskönt! Igår när jag kom hem var han pigg och glad och leksugen. Själv var jag helt dränerad och somnade som en stock på sängen och sov en timme. 🙂

Kommentera

