Hjärtklappning


Den senaste veckan har mina hjärtklappningar kommit tillbaka. Jag sover dåligt (d v s sämre än vanligt ska jag kanske tillägga för jag sover nästan aldrig bra), vaknar ofta och drömmer om jobbet eller kommer på nåt som jag inte vet om jag gjort eller inte. Stressymptom så det skriker om det.

Idag var det helt hopplöst. Jag fick hjärtklappning redan på väg till bussen och den höll i sig hela dagen – trots att jag tog betablockerare och trots att jag la mig mer platt (brukar hjälpa). Jag fick blodtrycksfall flera gånger och fick kasta mig ner på huk för att inte svimma. Mina kollegor blev nervösa och ville skjutsa hem mig, men det är ju inte farligt, bara jobbigt.

Nu på eftermiddagen bara värkte det i hjärttrakten (jag hade väl typ träningsvärk i hjärtat efter en hel dags hjärtklappning) så jag gick hem lite tidigare. Hade tur och fick skjuts hem av min snälla make och son. 🙂

Jag har slitit som en galärslav på jobbet hela veckan och börjar sakta få lite mer kontroll över mina ärenden. Nu känns det ändå nästan okej att ta helg. Jag ska jobba några timmar bara. Troligen hemifrån. Skulle egentligen behöva vara på jobbet 08.30 i morgon, men känner inte riktigt att jag är skick för det efter denna tuffa dag.

I morgon ska vi få besked om den senaste (de har varit oändligt många sedan jag började på myndigheten) omorganisationen. Det lät på min chef som vi kommer att drabbas på något sätt för hon ville egentligen helst att jag skulle vara med. Men jag orkar inte längre bry mig. Man får liksom aldrig arbetsro. Allt ska alltid brytas upp och struktureras om och mitt liv på myndigheten har bestått av ständigt nya chefer och arbetsgrupper och arbetsuppgifter. Jag har jobbat i drygt 11 år och på den tiden har jag haft 8 chefer och jobbat i lika många arbetsgrupper. Livet består av ständiga nystarter känns det som. Är det konstigt att man är stressad?

Vi får väl se vad detta senaste innebär. Jag får väl besked av kollegan/vännen J i morgon kan jag tro. 🙂

2 svar to “Hjärtklappning”

  1. Tiggertufflan Says:

    Men usch vad jobbigt att må så. Känner igen symtomen och har det också så bitvis vilket blir värre av sömnbrist…och när man har den där stressen och jobb som ”snurrar i huvudet” så är det ju svårt sova bra.
    Det där med omorganisationen låter ju helt galet. Jag tänkte direkt IGEN…det känns ju som nyss du skrev om förra. Det ger verkligen ingen arbetsro och man kan ju undra om ”dom” verkligen vinner något på det OCH om ”dom” inte borde ha lärt sig vid det här laget…Hoppas den leder till något bra för din del och att du kan få en lugn helg där stressen får chans att släppa.

  2. Petra Says:

    Ja, idag var det faktiskt riktigt jobbigt. Hoppas det lugnar ner sig om jag är noga med att försöka strukturera jobbet och ha koll på ärendena. Det har varit så jobbigt för jag har haft massor av folk som önskat förtur och avslag som jag inte hunnit med (och dem vill man helst ta så fort som möjligt så folk slipper sväva i ovisshet längre än nödvändigt). Nu BÖRJAR jag komma i fatt så smått när det gäller dessa ärenden och det är skönt.

    Vad gäller alla omorganisationer är det helt SJUKT. Faktiskt. Sen har väl jag haft extra otur och berörts mer än de flesta av mina kollegor. Men ändå…

Kommentera

