Vad jag ska göra i helgen


Jag ska rymma hemifrån i helgen. Man kan väl säga att jag ackumulerat en del av makens alla hockeymatchtimmar och lagt dem i hög till en helg borta. Alltså, samlat min del av egentid på hög. Eller nåt. 🙂

Så i morgon mitt på dagen tar jag tåget till Jönköping. När jag kommit fram ska jag träffa exet, som jag inte träffat sedan 2005 eller nåt sånt, för en fika. Och det kan ju låta märkligt kanske, i somligas öron? Men liksom, vi hängde ihop från det jag var 18 tills jag var 28. Sen skildes vi som vänner och har haft sporadisk mailkontakt i alla år. Faktum är att han är den enda, förutom släkten, som jag fortfarande har kontakt med från så långt tillbaka i tiden. Så… Tänkte det kunde vara kul med en fika och some catching up.

Sen drar jag hem till mamma för en mor-dotter-weekend. Och på söndag, efter simskolan kommer mina älskade grabbar ner med släpet och så kör vi hem den golvlampa och skänk som vi ska ta över från mamma. Det blir bra det. Åtminstone om jag kan sluta ha katastroftankar och vara livrädd för att de ska krocka och dö på vägen ner. Jag är så störd!

Hur som helst, är det någon gång jag verkligen behöver komma bort, tänka på annat och stressa ner så är det väl nu! Bra tajming med andra ord!

4 svar to “Vad jag ska göra i helgen”

  1. Tiggertufflan Says:

    Åhh, önskar dig en toppenhelg ! …och förstår precis det där katastroftänkandet- jag är likadan och kan nästan börjar gråta över något som inte har hänt och förmodligen inte kommer att hända heller eftersom jag lever mig in i vad som skulle kunna hända (när inte jag är med…precis som om jag skulle kunna stoppa en eventuell olycka genom min närvaro)

    • Petra Says:

      Åh! Söta rara du! Du anar inte vad skönt det är att höra att jag inte är den enda med precis det galna beteendet! 😉 Därmed inte sagt att man inte ska försöka mota det och bekämpa det med näbbar och klor. Men ändå. Stor kram!

  2. Mossfolk Says:

    Hoppas att helgen blev precis lika bra som den var planerad! Jag tycker att de flesta verkar ha katastroftänk… eller rättare sagt, att jag verkar vara den enda som inte har det. Brukar mest sitta tyst när just den biten börjar diskuteras på diverse mammaträffar 🙂

  3. Prett0morsan Says:

    Låter verkligen ljuvligt, hoppas helgen blev bra! Jag längtar verkligen efter att göra något liknande.

Kommentera

