Harmoni


Alltså, sånt här ska man ju inte jinxa genom att säga det högt (eller skriva det i sin blogg) för då brukar Murphy raskt slå ner som en hök. Men! Jag måste bara få säga att vi är inne i ett sjukt trevligt stim av harmoni och brist på konflikter här hemma! Alex är glad och tillfreds, trivs på dagis och älskar simskolan. Han är väluppfostrad, äter bra, sköter sig betydligt bättre vid matbordet, trasslar inte det minsta vid läggdags (igår tog det 1½ timme för honom att somna men han var hur tålmodig som helst), är en solstråle när man hämtar på dagis (stor kram får man och han följer med hem utan minsta protest) och jaaa…jag kan ärligt talat inte ens minnas senaste gången jag var tvungen att bli arg på honom.

Är detta lugnet innan ”lilla tonåren” mån tro?

Oavsett är det sjukt skönt och jag bara njuter av dessa harmoniska dagar! Jag minns långa perioder då jag fasade för att hämta på dagis (för han alltid blev rasande och vägrade gå hem) och hur jag gick omkring helt dränerad av alla konflikter. Nånstans har vi (om än aldrig så tillfällit) tillsammans, alla tre, hittat ett sätt att fungera ihop som verkligen fungerar nu. Så. Himla. Skönt.

Etiketter: ,

Kommentera

