Lasrad man


Idag har mannen min genomgått laseroperation på båda sina ögon. Frivilligt. För att slippa glasögon. Lite undrar jag om han ångrar sig i detta nu? För han har det inte roligt, så mycket är säkert. Han låter lite på rösten som jag gjorde när jag hade njursten. Desperat så där… Fast jag spydde konstant av smärtan. Det gör inte han. Men de smärtstillande medel han fått förslår inte.

Och herregud vad många slags ögondroppar han ska ha! Jag har fått värsta schemat för när alla olika (fyra eller fem) ska tas. Och eftersom han är så ljuskänslig vill han att jag ska ge dom i beckmörker. Typ. Eh… Vi har fått kompromissa så jag sitter med en liten ficklampa riktad mot golvet och chansar lite på att jag träffar ögat. Ser inte dropparna när de faller, Ser knappt ögat liksom. Spännande! 😉

Och Alex, han får sova på en madrass i gästrummet med mig i natt. Hans förorättade stämma när han konstaterat att det inte var särskilt bekvämt och att han minsann inte skulle kunna somna. Haha! En kvart senare sov han som en gris. 😉

Ja, kära nån. Det är tur man bara jobbar 75% när man ska vara ensamstående mamma och sjuksköterska.

Sen kan jag inte låta bli att undra om det bara är en slump att Vita Hästen spelade hemma igår och sedan inte har någon hemmamatch förrän den 14 november? Jag menar, om man twittrar att bara eget dödsfall är skäl nog att inte gå på match förpliktar det ju lite. 😉 Då vill det till att lägga saker som ögonoperationer vid rätt tillfälle. Tihi! Livet som hockeyfanatiker (jag lär få stryk när han läser det här) är hårt! 🙂 🙂 🙂

2 svar to “Lasrad man”

  1. Tiggertufflan Says:

    Haha, jadu, min man gjorde en ögonoperation för några år sedan…han valde den första semesterveckan…Där låg han i sängen, ”ojjade” sig och ville bara ha det mörkt i flera dagar. Vi andra hade väl inte en jättekul semester den där veckan vi heller…
    Så jag känner igen det där lite.

  2. Petra Says:

    Det är lite bättre idag. Även om han mest sover eller ligger i ett mörkt rum och vilar, så har väl den allra värsta smärtan lagt sig. Bra det. Låter trist att få en hel veckas semester förstörd så där. Å andra sidan fick iaf inte Riddaren vara sjukskriven efteråt utan fick göra det på sin lediga tid.

Kommentera

