Enjoy!


Härom veckan hade AgnesAmelia 30% rabatt på hela sitt sortiment. Och de har nyligen tagit hem Enjoy Candles. De som känner mig vet att min stora svaghet här i livet är ljus. Få saker gör så mycket för hemtrevnaden som vackra ljus, väldoftande ljus, ljusslingor av olika slag och myslampor. Tycker jag.

Så gissa om jag suktat länge efter att få köpa några Enjoy Candles! De ska vara marknadens mest naturtrogna låtsasljus. I äkta stearin och med timerfunktion.

Och det kan väl hända att jag satt vid datorn och trånade och suckade lite. Och det kan väl också hända att Riddaren tröttnade lite på mitt suckande och sa ”Jamen köp dem då!”. Och har man nu snålat och inte köpt så mycket som den minsta lilla klädtrasa eller annan ”lyx” på flera månader är det banne mig inte lätt att stå emot. 🙂

Så nu lyser tre fina Enjoy Candles upp vårt vardagsrum dessa tröstlöst mörka novembereftermiddagar. Och de är verkligen precis så där fina och verklighetstrogna som det påstås! I love them!

Sen har jag faktiskt ett extra ljus över. För mellanljuset var helt sprucket när jag packade upp lådan de levererats i (man undrar lite hur Posten bär sig åt för lådan var annars intakt). Och det kändes ju så där suck, jobbigt! Men jag fotade ljuset och mailade AgnesAmelia och de är verkligen toppen! De skickade bums ett nytt och jag behövde inte skicka tillbaka det trasiga. Så det har Riddaren fixat genom att smälta de spruckna kanterna så att de håller ihop (det är ju bara stearin). Det blev ju inte sååååå snyggt, men tillräckligt okej för att det ska kunna stå i en av våra utomhuslyktor. Och det var ju toppen för där behövs verkligen batterisnåla ljus, vilket dessa är. Så man kan nästan säga att jag fick ett extra ljus på köpet dessutom. 🙂

Etiketter: ,

Ett svar to “Enjoy!”

  1. Tiggertufflan Says:

    Men åhh, de ser ju jättefina ut. Jag är så rädd för att glömma släcka ”riktiga” ljus så jag tänder de nästan aldrig pga det. Vi har haft batteriljus av typen värmeljus som vi satt i lyktor och det funkar ju men de där du har köpt ser ju riktigt fina ut. Jag måste genast kolla upp det. För det ÄR mysigt och man behöver verkligen mys och ljus nu i novembermörkret…

Kommentera

