Fars Dag


När det började närma sig Fars Dag frågade jag Alex vad vi skulle köpa till hans pappa. Jag föreslog att vi kunde titta efter nån tröja eller så.

”Neeeeej. Det är så tråkigt” tyckte Alex.

”Vad vill du ge honom då?” undrade jag.

Svaret kom blixtsnabbt.

”Vi kan köpa öl. Det tycker han ju om!”

Haha! Jag höll på att döööö av undertryckt gapskratt! Men visst. Vill grabben ge sin pappa öl så är det klart han ska få det. Och det är ingen dum idé, för Riddaren tycker om öl. Möjligen lite skrämmande att hans snart sexårige son är så medveten om det. Å andra sidan tror jag inte riktigt man får men för livet av att se sin förälder dricka en öl till maten lite så och då. Han har aldrig sett någon av oss full vad jag vet (det händer f ö ytterst sällan).

Hur som helst. I fredags gick jag på Systemet efter jobbet och shoppade loss på udda ölsorter. Julölerna hade dessutom kommit och det brukar Riddaren gilla (var tvungen att köpa favoriten Mariestads julöl också). Så jag köpte så många öl jag rimligen trodde jag skulle orka bära på en överfull buss där man får stå halva vägen hem.

Och Riddaren blev mycket nöjd med sitt paket nu på morgonen. Många nya sorters öl att prova sig igenom under veckorna som kommer. 🙂

Etiketter: , ,

Kommentera

