Energitjuv


Är det inte märkligt hur en enda människa så fullständigt kan suga all energi och livslust ur en? Jag har en sådan människa i min närhet. En som jag inte kan välja bort ur mitt liv I alla fall inte utan att göra drastiska förändringar i min vardag. Jag försöker minimera kontakten så mycket jag kan, men det är svårt. Under de senaste 4 åren har jag tvingats stå ut med denna människa i allt högre och högre utsträckning.

Jag ska skriva lite mer om detta en annan dag. Men då blir det bakom lösenord.

Idag får det vara tillräckligt att konstatera att livet är tungt. Jag skulle vilja stanna hemma, krypa upp i soffan med en stor kopp te, tända godaste doftljuset och titta på film med min familj idag.

Men. Istället ut i novembermörkret och åka till jobbet…

Etiketter:

2 svar to “Energitjuv”

  1. Frida Svensson (@fridagsvensson) Says:

    jag känner igen det där så väl! 😦

    • Petra Says:

      Ja, tyvärr har vi väl sådana där människor i våra liv lite till mans. Det jobbiga är när man inte kan välja bort dem (åtminstone inte med mindre än att man t ex byter jobb eller säger upp kontakten med delar av sin släkt…eller vad det nu kan vara.

Kommentera

