Nu börjas det


Vi klarade oss ändå bättre än på flera år. Jo, för vi brukar ju bli förkylda och eländiga redan i september-oktober och sedan bolla runt bacillerna mellan oss till en bit efter nyår åtminstone. I år har vi hållit oss förvånansvärt friska hela hösten. Det är mest Riddaren som varit halvkrasslig. Och Alex hade några dagar med hög feber för nån månad sedan.

Men nu är det tydligen dags. Alex blev ju förkyld för två veckor sedan och det var så skönt för han blev inte så där tvärsjuk med hög feber och eländeshosta som han brukar få, utan det var mer en ”vanlig förkylning”. Som gått över nu. Trodde vi. Men så började han bli sämre igen med gult snor och astmaflås och lite hosta. Idag är det illa med astman så nu får vi sätta in både Bricanyl och Pulmicort i ökad dos.

Och Riddaren har bara mått sämre och sämre de senaste dagarna.

Och jag började få ont i bröstet (väldigt lägligt precis dagen efter att jag gått en hjärt-/lungräddningskurs på jobbet) häromdagen. Igår hade jag konstant värk i lungorna och kände mig helt matt och flåsig. Och på kvällen fick jag blixtrande huvudvärk (eller mer bihålevärk egentligen). Jag kunde knappt sova i natt för jag mådde så eländigt med halsont, ett huvud som kändes som det skulle sprängas inifrån med lock för öronen och tryck i bihålorna och värk i lungorna. Man kan ju undra vad det är för konstig förkylning som börjar så? jag är inte det minsta snorig eller hostig liksom… Tror jag har lite feber dock.

I eftermiddag är tanken att vi ska åka på barnkalas till ett stall och vara utomhus två timmar så barnen kan rida och åka häst och vagn. Det lockar såååå mycket när man knappt orkar stå på benen! Jag har faktiskt inte tid att vara sjuk just nu. På måndag ska jag till frissan och missar jag den tiden får jag vänta tills efter nyår på en tid för hon är helt fullbokad. Så jag måste stå på benen då!!! Och på tisdag ska jag följa med Alex till astmasköterskan.

Etiketter:

Kommentera

