Århundradets förkylning


Jag vet inte vad det är med min stackars Riddare. Men han går verkligen in för det där med att ”När en man blir förkyld – DÅ”. Ni vet, de är nästan döende och dyngsjuka. Så där höll han inte på förr om åren, men nu verkar han inte kapabel att få en vanlig förkylning utan den ska ligga och mala i flera månader innan den bryter ut (så där så han är hur trött och hängig som helst utan att för den sakens skull ha några egentliga förkylningssymptom). Sen när det väl bryter ut har han asont i halsen, hostar upp lungorna var tionde sekund, har ont i huvud och bihålor och har gärna feber som grädde på moset.

Det där med att åka och handla i måndags var tydligen en dålig idé för nu är han värre däran än nånsin. Man får nog vara glad om han är frisk till jul. Typ. Eller ja, jag får väl tvinga honom till vårdcentralen i nästa vecka. Inte för att jag vet vad jag ska hota med för maken till envis karl får man leta efter. 😉 Men jag kanske kan muta honom med öl eller nåt? Eller gömma hans hockeyårskort? 😉 Hihi!

Nu har jag i alla fall fixat multivitaminer (förutom de D-vitaminer vi vanligtvis äter under vinterhalvåret), smågodis, ett par julöl och lite glögg åt honom, så blir han inte frisk nu återstår verkligen bara vårdcentralen. 😀 Eller hur?

Själv överväger jag att prova om man kan sova med öronproppar OCH hörselkåpor. Jag vaknar av varenda hostattack nätterna igenom och är lite sliten nu känner jag…

Etiketter: ,

Kommentera

