Ja jösses!


Jag börjar tro att detta är den mest elaka förkylning jag nånsin haft oturen att träffa på. Riddaren är fortsatt dålig. Alex hostar bara värre och värre. Och jag….ja jisses! Hostan börjar ge med sig men nu har förkylningen gått in i fas 2 med bihålor som sprängvärker så det känns som hela skallen ska explodera och i natt lyckades jag sova hela 2½ timme innan jag vaknade av att öronen gjorde något så överjävligt ont! Sen kunde jag aldrig somna om. Spelar ingen roll hur trött, febrig och eländig jag känner mig. Det gör helt enkelt för ont i bihålorna för att jag ska kunna sova. Så tröstlöst!

Så nu planerar vi för ett familjebesök på vårdcentralens lättakut i morgon bitti. Det blir nog jättekul att släpa sig upp så man kan vara där 07.30 (i synnerhet att få upp Alex så tidigt med tanke på att han sovit till bortåt 09.00 om mornarna i flera veckor nu). Och sen sitta och vänta i flera timmar på att få träffa en sköterska och sedan (förhoppningsvis få tid hos en läkare (och ev lab). Och dessutom har Alex tid hos astmasköterskan 11.00.

Usch! Jag fattar inte ens hur jag ska orka sitta på en stol och dumglo i timmar…

Etiketter: , ,

Kommentera

