Julgran


Ja, inte går det fort fram med något tillfrisknande inte. I synnerhet för Riddaren, som ju blev sjuk typ två veckor före mig, måste det kännas rätt tröstlöst. Igår åkte han och köpte en gran eftersom både Alex och jag längtade så efter en sådan (ska man nu bara gå hemma och må som en sopa hela dagarna är det ju mysigt att ha en julgran, även om det egentligen är lite för många dagar kvar till jul). Idag är han helt knäckt. Så lite behövs för att man ska må mycket sämre.

Det fick även jag erfara igår då jag tog med mig Alex en sväng till dagis på eftermiddagen. Det är inte många hundra meter dit, men jag blev helt matt och hostan förvärrades gånger hundra. Vi var väl ute ungefär en timme och han fick leka utomhus med kompisen Moa och hennes lillasyster eftersom deras mamma snällt stannade kvar tillsammans med mig. När vi kom hem var jag helt förbi! Så där så jag var tvungen att gå och lägga mig för jag inte ens orkade sitta på en stol. Patetiskt!

Senare på kvällen klädde vi i alla fall granen med förenade krafter. Alex var jätteduktig och entusiastisk och hängde kulor för glatta livet.

Etiketter: , ,

2 svar to “Julgran”

  1. Tiggertufflan Says:

    Vilken fin gran. Här fick barnen klä granen det helt själva och tja, då blir det som det blir, det blir mycket av allt både egentillverkat pynt och lite mer klassiskt…Det är nog inte så många år de tycker det är kul så jag har bestämt mig för att låta den vara så även om det är långt ifrån det jag hade gjort om jag hade klätt den. Jag kan till och med tycka att den är ganska charmig och utstrålar barnslig julglädje och som sagt, min tid kommer nog (tillbaka)

    • Petra Says:

      Jag har än så länge ”tur” och har en liten estet till son. Han har inte föreslagit något egentillverkat pynt utan är förtjust och nöjd med de kulor och istappar som finns i julkartongen. Och jag är rätt tacksam för är det nåt jag har svårt att tänka mig att kompromissa om så är det min gran. 😉

Kommentera

