Ap-Bingo


Har du barn som är sisådär en 4-7 år? I så fall kan jag tipsa om ett spel som faktiskt är himla roligt. Jag tycker annars det är svårt att hitta spel för små barn som man har någon som helst behållning av som vuxen. Men Ap-Bingo (finns t ex här för bara 45 kr) har vi fastnat för hela familjen.

Alex fick det av min jobbarkompis i förra veckan och vi har spelat det flitigt sedan dess. Det går fort att spela en omgång och det är enkelt att lära sig men innehåller tillräckligt mycket taktik för att vara kul även för vuxna.

Annars är det egentligen bara Bamse-Yatzy vi tyckt har varit roligt alla tre så här långt. Fia funkar väl också, men Alex har lite svårt för att förlora i ett sånt spel som håller på en så lång stund, så han blir lätt småsur om han inte vinner.

Har du tips på nåt annat spel som passar en sexåring mottages tips tacksamt!

Etiketter:

2 svar to “Ap-Bingo”

  1. kattalena Says:

    Elliott gillar Uno väldigt mycket. Det är även kul för oss vuxna, fast han blir ju inte så glad när han förlorar förstås, så ibland får man spela lite snällt :-). Men är man mer än en vuxen kan man ju i alla fall ha lite match mot den andre vuxne. Det finns ett lite enklare mastermind också, det är också skoj för båda. Och Kina-schack. Det spelade jag mycket när jag var liten och det spelar Elliott och jag också. Det är skoj!

    • Petra Says:

      Tack för tipsen! Uno har jag nånstans, men är inte helt säker på om Alex greppar matten tillräckligt väl än, men vi kan ju testa faktiskt!

      Kinaschack är ju kul. Undrar om det går att köpa? Men det måste man väl kunna?

      Får nog kolla runt lite efter jul. 🙂

Kommentera

