Inte mycket nytt, nej.


Hej och hå. Veckorna går. Och förkylningen består.

Eller nåt.

Jag är lite less på den nu kan jag meddela! Hostan är i princip borta och bihålorna är bättre. Men så fort jag lägger mig ner känns det som att hela huvudet svullnar igen och håller på att sprängas. Det trycker i öronen och hela skallen och jag kan bara sova lite sporadisk och ryckvis sömn utan insomningstabletter. Väldigt jobbigt för man är liksom tillräckligt trött om dagarna även om man sover ordentligt.

Så. jag vandrar runt i nån slags trötthetsdimma och gör mest saker för att jag tycker att jag måste. Och måste sova middag varje dag för att överleva. Dessutom har uretriten tagit fart så jag går dessutom runt och är konstant kissnödig. Oerhört enerverande! Det får gärna försvinna snart, tack!

Men! Alex’s hosta är nästan borta! Tidigare i veckan kom Riddaren och jag till ungefär samma insikt, ungefär samtidigt, men oberoende av varandra. Att hostan blivit självgenererande. Det märktes nämligen att han hostade mindre när han var upptagen av något riktigt roligt. Så vi började uppmana honom att försöka stå emot hostimpulsen och efter ett par dagar var hostan nästan borta! Så himla skönt!!! Visst hostar han fortfarande ibland, och harklar sig, men det är betydligt mer sällan.

Riddaren konstaterade igår kväll att han nu varit sjuk i över en månad. Men det går sakta, sakta, åt rätt håll. Så vem vet, om några veckor är vi kanske friska? 😉

En fördel med att vara så här trött och orkeslös är i alla fall att man har gott om tid att fixa med alla bildmappar och organisera och ta back up på datorn o s v. Jag är nästan ifatt nu!

Hittade det här kortet från i september…

…och tänker nu att det där med nougatbrunt hår nog inte var en så bra idé. Det har blivit lite urtvättat och ganska trist. Tror jag trivs bättre med blont och rött (även lite brunt på kortet)…

Etiketter: ,

Kommentera

