Dagen i övrigt


Dagen i övrigt har annars bestått av ett besök på Fysiologiska kliniken. De skulle göra en ultraljudsundersökning av Alex’s hjärta (för att utesluta att det är något fel på hjärtat som ligger bakom hans hjärtklappningar han får ibland). Det var en himla trevlig kille som gjorde undersökningen och Alex fick ligga och titta på barnfilm undertiden. Undersökningen nästan 40 minuter, så det var ju himla bra att de erbjöd film, för barns tålamod är ju annars inte så där värst oändligt. 😉

Medan vi satt där och väntade, och jag tittade på alla konstiga kurvor och bilder av hur hjärtat slog, fick jag plötsligt en sån där obehaglig ångestkänsla. Tänk om det är fel på hjärtat i alla fall? Slår det inte väldigt oregelbundet? Ska de där kurvorna verkligen se ut så där? Och så vidare.

Därför var det väldigt skönt att en läkare tittade på alla värden direkt och att vi fick förhandsbesked om att allt såg bra ut. Lättnad! Sen ville de ha ett vanligt EKG också, och då verkade det som det blev nåt missförstånd för vi fick sitta och vänta och vänta ända tills den trevlige killen kom förbi igen och frågade om vi inte fått komma in än. Sen tog det inte många minuter innan vi fick komma in, och själva EKG:t tog inte många minuter.

Alex var superduktig hela tiden – och inte alls rädd heller – trots att det gjorde lite ont när de tog bort de elektroder som klistrats fast på tre ställen på kroppen.


EKG-mätning i full gång.

Direkt efter sjukhusbesöket åkte vi till ICA där jag hämtade ut en gigantisk julklapp till Riddaren (så himla stor och tung att jag knappt lyckades baxa in den i bilen). Och sen skjutsade vi Alex till kompisen Moa för några timmars lek.


Så här kul hade de hemma hos Moa!

Jag var larvigt trött efter att ha varit igång ett par timmar (även om jag mest bara hade suttit) men lyckades i alla fall slå in jättepaketet till Riddaren och ett till Alex. Nu försöker jag hitta på julklappsrim också så vi ska slippa sitta och panikrimma i morgon. 🙂

I morgon måste jag helt enkelt orka gå en liten sväng på stan också. Sista chansen att hjälpa Alex att köpa julklapp till sin pappa liksom!

Etiketter: ,

Kommentera

