Julklapparna


Eftersom jag har teflonminne brukar jag varje år fota alla julklappar direkt när vi kommit hem. Annars skulle jag inte ha en chans att komma ihåg vad jag fått, eller av vem. Med ett samlingsfoto över alla julklappar brukar jag minnas rätt bra vem som gett vad. Himla smart idé – if I may say so myself. 🙂

Som synes är Alex’s favoritleksak just nu lego! Av tomten fick han 8 Star Wars-gubbar i lego (snuskdyrt är det med dessa gubbar, I might add), en annan legogubbe, en CD-bok (”Minideckarna”), och en hel påse med blandat lego. Av farmor och farfar fick han en polisbil, polisutklädningskläder och nyckelpigevantar. Av sin faster fick han en Lego Movie-glassbil som han dessvärre redan har, så den hoppas vi att han kan få byta. Av mig och Riddaren fick han tomtelammet, Skylanders-spel till X-Boxen (återigen Traderainköpt för en inte allt för dyr penning ihop med fler gubbar och Skylanders 2 – som han kommer att få senare), det stora Polisrymdskeppet i lego och Star Wars-rymdskeppet. Sen fick han ett legospel av min jobbarkompis Jenny.

Till ett barn som redan har det mesta han kan önska, och som snart fyller år också, var det fullt tillräckligt med presenter tycker jag.

Jag fotade Riddarens och mina julklappar också. Riddaren fick säsong 4 av ”The Walking Dead” av mig och ett surroundsystem till TV:n som han önskat sig (och som var så tungt att jag knappt lyckades baxa det från ICA till bilen på egen hand). Av Alex fick han skinnhandskar.

Det var väldigt bra med en jul då vi höll igen på paket med tanke på att Riddaren laseropererade ögonen i höstas (det var ju liksom inte gratis). Skönt att inte ha så många att köpa paket till och vi är väldigt nöjda med alla Traderafynd vi gjorde till Alex! Vi har redan alla födelsedagspresenter klara också, tack vare Tradera. 🙂

Faktum är att jag t o m unnade mig lite mellandagsrea från AgnesAmelia igår. 40% rabatt på allt just nu gjorde att jag beställde ett Enjoy Candle till och doftpinnar från Voluspa i doften Crisp Champagne.

Etiketter: ,

Kommentera

