Nyårslista


Är det något du saknar med 2014 som du vill ha år 2015?

Bättre hälsa och bättre kondition – till hela familjen!

Vad var din största karriärmässiga framgång 2014?

Jobbet har mest bara rullat på i gamla hjulspår, så jag antar att jag inte haft någon direkt ”framgång”. 🙂 Men personligen mäter jag min framgång på jobbet genom de kunder jag har kontakt med. Är de nöjda med mig känner jag att jag varit framgångsrik.

Och din största framgång privat?

Jättesvårt att svara på! Jag har jobbat på att inte hetsa upp mig över småsaker eller över saker jag ändå inte kan påverka. Det går väl så där. 🙂 Men jag jobbar på det! Sen hoppas jag att min son tycker att jag varit en hyfsat framgångsrik mamma. Jag har jobbat på att vara en mer konsekvent och gränssättande sådan under 2014.

Vad spenderade du mest pengar på?

Huslånet! Och alla tillhörande kostnader (el, mat och sånt tråkigt). Men om vi pratar ”lyxkonsumtion” (vilket i mitt fall har en högst blygsam budget) måste det vara ljus. Voluspaljus och Enjoy Candles.

Vad önskar du att du hade gjort mer?

Motionerat mycket mer och försökt prioritera familjens hälsa mer (med sömn, kost och allt sånt).

Blev du kär i år?

Nog är det väl så att när man lever tillsammans med någon länge så blir man lite nykär i den personen lite då och då? Man ser plötsligt en ny sida som man förälskar sig lite extra i. Eller, som på nyårsafton, då min man stressade in på ICA för att hämta ett paket, och ändå tog sig tid att sticka åt en stackars tiggare en tjuga. Sådana där omtänksamma gester (även riktade mot andra) gör mig kär på nytt. 🙂

Den maträtt du åt oftast 2014?

Herregud! Det skulle inte förvåna mig om det var hamburgare från McDonalds. Och det tycker jag inte ens är gott! Men Alex älskar det och när Riddaren ska ”laga mat” blir det 9 ggr av 10 snabbmat. 😉 Något att ändra på till 2015 skulle jag vilja påstå!

Något du önskade dig och fick?

Åh, jag fick massor! Jag önskade mig massor av Alex-kramar – och det fick jag! Jag önskade mig ett stativ och det fick jag ju i julklapp. Jag önskar mig alltid smycken och 2014 fick jag ju ett presentkort värt 7 000 kr på Hallbergs Guld som jag handlade upp i somras.

Jag önskade mig ett eget rum på jobbet och det fick jag också i början av året.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Satt i en biltvätt. 😉

Fast sen fick jag också åka till Gamla Linköping med familjen. Vi var inte världens piggaste familj den dagen, men vi hade en mysig dag och avslutade med hämtmat från Texas Longhorn.

Högsta önskan just nu?

Att vi får vara friska och vara tillsammans och ha det bra i vår familj 2015! Det är ju egentligen allt som räknas, eller hur? Sen skulle det väl inte göra ont med en oväntad penningavinst eller så.

Vad fick dig må bra 2014?

Alex! Det är det första jag kommer på. All hans kärlek, alla kramar, hur han gosar intill sig när han ska somna och alla skratt man får tillsammans med honom!

Men också massagen på jobbet (som jag äntligen börjat unna mig). Och min chef som verkligen gjort att jag känt mig trygg – även i våras under sjukskrivningen.

Vem saknade du?

Farmor. Alltid!

Kanske också lite Riddaren. Det är så lätt att man tappar bort varandra lite i vardagen, med sjukdomar, skiftarbete då man knappt ses och alla vardagsbestyr som ska roddas i land. Vi hade knappt nån gemensam semester i somras heller, så på sätt och vis var det mysigt (eller ja…) att vara sjuka och hemma tillsammans i december. Vi hann i alla fall umgås då! 😉

Vad är du mest stolt över?

Min unge så klart! Han är empatisk och snäll och han börjar utveckla en härlig humor! Han bygger fantastiska legobyggen och han har utmanat och övervunnit sina rädslor i simskolan hela hösten.

Etiketter:

Kommentera

