Praktvurpa


Igår när jag följde Alex till dagis konstaterade jag snabbt att under nysnön var det glashalt på sina ställen. Pedagogerna berättade att de bestämt sig för att inte gå ut med barnen p g a halkan (ett barn hade halkat, trillat baklänges och slagit i huvudet vid grinden på morgonen).

Så när jag gick till bussen försökte jag gå på gräset utanför gången där det inte var så halt. Men när jag kom ner till vägen finns bara gångbanan, och den var inte grusad. Jag mötte en dam som trippade så sakta och försiktigt och som klagade på halkan. ”Ja, det är verkligen halt!” sa jag och klev vidare med något större kliv än henne. I nästa sekund befann jag mig flygande i luften och hörde damen skrika förskräckt. Innan jag landade hann jag roat tänka att det var värst vad snabbt och förfärat hon skrek. Sen landade jag handlöst på rygg.

Pris ske lov för min tjocka Fjällrävenjacka, och för ryggsäcken jag hade som gjorde att jag inte slog i huvudet. Det är ju roligt det där när man trillar. Inte en sekund ligger man kvar och känner efter hur det gick. Nej, på en mikrosekund är man uppe och borstar av sig för att ingen ska se. 🙂

Jag tog i med vänster hand kände jag. Och landade på skinkorna och ryggen (svanskotan klarade sig tack och lov). Sen var det inte mycket mer med det. Jag försäkrade damen om att det inte var någon fara och trippade vidare till bussen.

Men efter några timmar på jobbet var jag duktigt stel i ryggen och i handlederna. Och när jag vaknade i morse var det inte roligt! Jag har sträckt mig i ryggen på några ställen och rumpan är grymt öm. På jobbet hade jag mer och mer ont i vänster handled och när jag kom hem fick jag knappt av ringarna. Sen knäppte jag av klockan (som satt stenhårt upptäckte jag) och fick syn på min handled. Den var inte så fin. Svullen och ett stort blåmärke (5×2 cm kanske). Så nog slog jag i vänster handled allt när jag flög!

Idag lyckades jag lokalisera broddarna min förutseende man köpte åt mig härom vinter, som jag letade efter men inte hittade i brådskan igår morse. Men idag hade de grusat ordentligt så nu behövdes de inte.

Skulle behövt en ordentlig massage idag, men fick nöja mig med värmedynan som ligger på jobbet.

Etiketter:

Kommentera

