Thank God It’s Friday!


Jag har just avslutat min första hela arbetsvecka sedan första veckan i december! Det märks att den där himla envisa förkylningen ännu inte släppt greppet helt för hjälp vad trött jag är, och har varit, hela veckan! Skönt dock att Riddaren varit ledig hela veckan så jag sluppit dagishämtningar/-lämningar och dessutom har mina grabbar varit gulliga och hämtat mig fyra av dagarna.

Jag har hunnit kika lite i affärer också, nu när januarirean är som bäst. Tyvärr är Alex’s klädstorlek alltid slut på reorna. Det måste ha varit en ovanligt stor årskull för det har varit så varje år och mindre storlekar finns alltid kvar. Jag har i alla fall köpt en Polarn o Pyret-pyjamas i nästa storlek på rea och så fyndade jag billiga nagellack till mig själv. 🙂

I morgon har vi litet släktkalas för Alex, tyvärr med visst manfall, men vi blir åtta stycken i alla fall. Så idag har Riddaren städat huset. Jätteskönt att ha det gjort innan helgen för en gångs skull! Då kanske vi kan ha en relativt lugn myssöndag innan nästa vecka drar igång med fem dagisdagar och full rulle.

I detta nu ligger en liten nattuggla och försöker (hoppas jag) somna. 21.38 på kvällen. Hemsk dygnsrytm har han lagt sig till med, ungen!

Etiketter: , ,

Kommentera

