Lycka!


Jag har sällan blivit så glad över ett fönsterkuvert från kommunen som jag blev för det som idag damp ner i vår brevlåda! Ända sedan det började bli aktuellt att fundera över val till skola har jag fått höra att de som bor på vår sida den stora gatan här i området kommer att placeras på en skola ca två kilometer bort. De som bor på andra sidan gatan hamnar på en liten skola som ligger bara några hundra meter härifrån. På den skolan kommer nästan alla hans jämnåriga kompisar, som han leker med, att gå. Dessutom går flera av de barn han lekt med tidigare på förskolan i den skolan. Det är viss skillnad på att lämna barn i en skola som ligger precis i närheten (oavsett om man sen ska vidare med buss eller ska hem igen) jämfört med att ta sig två kilometer och sen åka vidare med buss eller gå/åka hem igen!

Så jag har laddat och laddat för hur jag ska lyckas övertyga placeringshandläggarna om att låta Alex gå på vår önskeskola. Jag har t o m pratat med vår barnläkare om att hon skulle skriva ett intyg om lämpligheten i att han får nära till skolan (jag tänker på den hemska hosta han får dras med långa perioder varje vinter, och som förvärras även av lugna promenader).

Och så bara ordnar det sig!

Jag. Är. Så. Lycklig!

Ännu en sådan där sak som bara löser sig till det bästa. Jag tycker ofta det är så i livet. Att saker bara fixar sig. T o m sådant man från början tycker verkar åt helvete visar sig i förlängningen vara mycket bättre än ursprungssituationen. Som om någon ”där uppe” fixar och donar åt en. Har du också en sådan känsla ibland? Eller är det bara jag?

Just nu hoppas jag innerligt på att min nuvarande jobbsituation ska visa sig vara en sådan sak. Något som verkar vara en oönskad förändring visar just nu tecken på att kunna komma att bli något riktigt bra när det är klart. Men alla bitar faller inte riktigt på plats förrän i april. Just nu går vi limbo och väntar på att tjänster ska tillsättas och beslut ska tas. Men jag känner mig betydligt mer hoppfull nu än jag gjorde i höstas!

Etiketter: ,

Kommentera

