Att bocka av från listan


Det är så himla skönt! Först det förmodade problemet med skolplacering som bara löste sig helt automagiskt igår. Sen har jag hållit på med att försöka hitta ett lämpligt datum för Alex’s barnkalas då så många som möjligt av hans kompisar kunde komma. Efter lite runtfrågningar har vi nu bestämt att kalaset blir den 7 februari och jag har idag bokat kalas på Busfabriken (Alex ville absolut köra en favorit i repris, så då fick det bli så). Det är onekligen rätt skönt att inte ha barnkalas hemma. Och det blir inte så himla dyrt heller med tanke på att Busfabriken fixar all mat, dryck + godis och presenter till barnen.

Så nu har jag dessutom mailat alla föräldrar och meddelat datumet så behöver vi inte idiotjäkta med inbjudningskort utan kan fixa det i helgen i lugn och ro. 🙂

Och så har jag bokat med mamma att vi ska åka ner till henne enda lediga helgen vi har den här våren (sportlovsveckan). Och fyllt i bekräftelselappen till kommunen om valet av skola. Check, check, check. Jätteskönt att bocka av saker på to-do-listan!

Sist men inte minst hann jag med en tjurrusning på slutrean på stan efter jobbet. Jag fyndade en flanellpyjamas för halva priset till frusna mig (och råkade nog felaktigt få halva priset på en svart tröja också). Och på Lindex hade de halva reapriset för More-kunder och där köpte jag shorts, linne, fleecejacka och sporttröja till Alex för löjliga 174 kr (!). Det är nu man ska reafynda!

Etiketter: , , ,

Kommentera

