8 dagar…


Alex hann med hela åtta dagar på dagis efter julledigheten innan nästa förkylning slog till. ÅTTA dagar (!). Alltså jag blir tokig!

Jag hann lagom tänka igår och i torsdags att han faktiskt inte just hostar något längre. Hann tänka att vi ska börja trappa ner cortisonssprayen. Så vaknade han i morse med otäck slemhosta och i natt var han jättetäppt i näsan. Så jag antar att det är dags för någon månad till med den där gräsliga hostan han alltid får. Kul, nu när han ska ha Busfabrikenkalas om två veckor!

Själv hann jag faktiskt känna mig som att jag var på väg att bli frisk den här veckan. Jag kunde äntligen sluta med Rinexin och Cocillana Ethyfin och ändå få drägligt med sömn. Men nu verkar även jag vara på väg att få rond två av De Elaka Dagisbacillerna.

Jag veeeeet att man ska vara tacksam över att det inte är nåt värre än förkylningsvirus……men efter sju veckor med Monsterförkylningen hade det faktiskt varit kul att få vara frisk åtminstone nån vecka…

Det är inte helt lätt att försöka lära ett barn, som är sjukt och hostigt i princip hela vinterhalvåret, diverse vintersporter. När ska vi hinna öva på skridskor och skidor när minst en är sjuk i familjen hela tiden och Alex bara hostar och hostar? Det är lite tröstlöst…

Etiketter: ,

2 svar to “8 dagar…”

  1. kattalena Says:

    Ja, jag förstår verkligen att det känns tröstlöst. Hoppas nu att det är en kortvarig historia och att det inte blir fler förkylningar för er nu på ett tag. Så synd om Alex som får sån hosta också. Och er som blir sjuka ni med…. Tycker att de där bacillerna kan hålla sig borta faktiskt. Krya på er!

    • Petra Says:

      Tack söta du! 🙂 Nu vågar jag väl knappt skriva det här av rädsla för att Murphy ska slå ner som en slaghök…..men….Alex verkar i det närmaste frisk idag (!). Nåt sånt har aldrig hänt förr så jag väntar på bakslaget. Typ. 😉

Kommentera

