Inte är det lätt inte


Det är inte lätt att vara förälder och fixa vintersportutrustning till sina barn! Jag kollade just Stadiums rea och det billigaste längdåkningspaketet för barn kostade (på rea) 1 700 kr (!). Och då ingick inte stavar… Och ungar växer ju som bekant fort så ett par skor räcker ju en vintersäsong. Stavar måste väl också bytas antar jag…

Och så ska du ha skridskor och hjälm…

Och ska du dessutom köpa utförsåkningsgrejer vågar jag inte ens tänka på vad det kan kosta.

Ja du milde! Man får inte vara fattig om man ska ha råd med allt!

Vi har i alla fall fixat begagnade växa-skridskor till Alex nu. En av mina jobbarkompisar sålde sin dotters urväxta skridskor till mig för 150 kr. Och hjälm har vi redan så då var det ju inte så farligt. Återstår bara att faktiskt ta sig till ishallen också så han får prova att åka. Och helst leta fram Riddarens och mina gamla grillor med.

Etiketter: ,

Kommentera

