Förvånande försäljning


Kommer ni ihåg att jag vann en Goddis-cardigan i mitten av december? Jag fick skicka in uppgift om vilken storlek och färg jag ville ha och sen hände ingenting och sen hände ingenting och häromveckan mailade jag tillslut han som ansvarade för tävlingen. Han tyckte också det var konstigt att jag inte fått min vinst eftersom han vidarebefordrat mitt önskemål direkt. Han kollade upp det hela och det visade sig att företaget som skänkt vinsten helt enkelt slarvat bort mitt mail (typ).

Jag fick ett mail från dem där de beklagade det hela. Tröjan var nu slut i den färg jag önskade och de kunde erbjuda mig 1000 kr att handla för istället. Detta tyckte jag dock inte kändes okej med tanke på att den cardigan som utgjorde vinsten var värd 2 199 kr och fanns kvar i webshoppen i andra färgställningar än den jag valt. Så jag skrev att jag tyckte att de faktiskt fick ge mig en sådan cardigan i annan färg istället eftersom det inte var mitt fel att de slarvat bort mitt mail.

Då fick jag till svar att det måste kollas med chefen, men dagen efter fick jag i alla fall ett okej på det så jag valde en annan (inte lika snygg) färg. Och sen gick det snabbt att få den levererad. Så slutet gott allting gott – till slut.

Men kära nån! Jag begriper då inte hur man kan betala 2 199 kr för något som mest ser ut som en indianponcho eller hästfilt? 😉 Okej, om man är trådsmal och bystlös kanske det funkar. Men på mig såg den verkligen inte klok ut. Det finns ju inga knappar eller annat som håller ihop den så den rullade ut sig på varje sida om brösten och bara hängde där i ett stort sjok.

Så igår la jag ut den till försäljning på Tradera. Jag trodde väl inte att jag skulle få den såld för 1 199 kr som jag la ut den för, men tänkte att man ju kan chansa. Och så la jag till ett ”köp nu-pris” på 1 400 kr. Gissa om jag blev förvånad när den var såld nu på morgonen för 1 400 kr! Så nu är jag lika delar glad som missnöjd över att jag inte satte ett högre ”köp nu-pris”. 😉

Tänk vad folk är villiga att betala för ett designerplagg!

Själv ska jag försöka hitta några icke-designerplagg för de där 1 400 kr. Min garderob skulle verkligen behöva lite nytt!

Etiketter: ,

4 svar to “Förvånande försäljning”

  1. Granntanten Says:

    Eller så letar du reda på lite dyrare plagg av betydligt högre kvalitet, som sitter bättre? Just det där när man inte är smal och ffa platt, det ÄR svårt. Och kedjornas stora kläder är ofta bara uppblåsta i storleken och inte anpassade efter form ändå – och tältpinnar får man heller inte med, fast de är i både tältform och -storlek! :p

    • Petra Says:

      Jo, jag vet. Men man ska ha råd också. 🙂 Plus att det är svårt att hitta varma koftor i sådana butiker. 🙂

      • Granntanten Says:

        Fast 1400 är rätt mycket och du får nästan en Mariedalkofta för det. Den håller i tid och evighet. (Om man inte försöker färga den i tvättmaskin, för då blir det en Lille Strit-kofta som kan stå för sig själv.)

      • Petra Says:

        Och nu blev jag ju tvungen att googla lite. 🙂 Men jag sa VARMA koftor och de där såg inte så värst varma ut. 🙂 Och så vill jag helst ha knappar fram eller åtminstone en snörning i bysthöjd och inte ”V-ringning” nertill och då blev det inte så många koftor kvar. 🙂

        Men nu har jag beställt löjligt billiga koftor på nätet och två av dem var helt okej faktiskt. 🙂

Kommentera

