Visst är det konstigt?


Det verkar finnas någon slags Murphy lag som säger att när man inte har pengar kan man hitta ungefär hur mycket snygga kläder som helst, men när man faktiskt har pengar att spendera på kläder går det inte att hitta nånting!

Idag har jag jagat runt på stan och letat efter sådana där koftor/cardigans som jag älskar. Stickade, ganska varma, ganska långa och med antingen knäppning fram eller nån slags snörning framtill (inte i sidan för det lägger på minst 10 kg på min vikt). Och det går inte att hitta! Nu ska det tydligen vara helt raka plagg utan tillstymmelse till knappar eller snören eller skärp. Och jag ser inte klok ut på en fläck i sådana plagg!

Suck!

(Jag fyndade i alla fall en röd blus (lite julig men tunn så den funkar även övriga året om man gillar rött) för 90 kr på superrea. Alltid något!)

Så nu har jag, i min desperation, varit wild and crazy och beställt tre cardigans/koftor + en fin vit topp på en webshop. Det lär ju bli ungefär hur spännande som helst! Shoppa utan att kunna prova storlek och passform. Billigt var det också (under 900 kr för allt) så man kan ju verkligen undra… 🙂 I värsta fall får jag väl skicka tillbaka allt.

Hade bespetsat mig på att köpa Voluspa Laguna doftpinnar till badrummet också för min vinst, men det går visst inte att uppbringa i detta land!? Inte i webshoppar eller butiker i Norrköping i alla fall. Trist!

Etiketter:

Ett svar to “Visst är det konstigt?”

  1. Madelene Nattfrost Says:

    Känner igen det där, att inte hitta något när man väl ska handla….

Kommentera

