Frustration


Jobbet. Jag säger bara jobbet! Herregud vilken källa till frustration detta jobb kan vara!

Det är i sanning en utmaning att försöka samarbeta med någon som man inte ens talar samma språk som. Eller, alltså, vi pratar ju samma språk, men ändå inte. Vi pratar förbi varandra och hälften av gångerna begriper jag inte vad människan i fråga säger. Det är bara en massa ord utan mening eller sammanhang (för mig). Jag är kanske inte den enda som har problem med denna människa, men jag är nog den som upplever störst frustration. Och eftersom vi inte förmår prata med varandra på ett begripligt sätt kommer vi aldrig att kunna förstå varandra. Vi har så skilda världsbilder. Av magnituden ”Jorden är platt. Nej den är rund”. Helt hopplöst.

Och det roliga är att jag tror att vi båda tycker att den andra är egocentrisk och inte drar sitt strå till stacken.

Efter idag ger jag upp. Det finns ingen hjälp att få från chefen. Resten av gruppen är rörande överens om hur vi vill jobba. Så då gör vi väl det, och så får det finnas ett enmansrace som går sin egen väg och gör det den tycker att den har lust med.

Och så får vi se hur det blir fr o m april då vår grupp tydligen ska få ett tillskott på ca 10 medarbetare. Nytt blod blir nog inte helt fel… Och ny chef blir det också. Vem vet, det kanske också kan bli bra!

Etiketter:

Kommentera

