Hjärtlig dag


Någon i detta hushåll har varit väldigt pepp inför det här med alla hjärtans dag. Någon började redan i måndags färdigställa hjärtformade kort och paket och har haft väldigt svårt att tåla sig ända tills idag med att överlämna dessa. 😉

Så någon vaknade rätt tidigt i morse och släpade upp två något mindre morgonpigga föräldrar ur sängen för lite arla alla hjärtans dag-firande. 🙂

Alex hade gjort ett jättefint hjärta på dagis som han gav till mig (eller som han sa när jag sa att vi borde rama in det: ”vi kan dela på det du och jag, för jag vill ha det på mitt rum”). Fniss fniss! ❤


Visst är det fint?

Och så fick jag två nya varianter av min favvomugg, en med ordet kiss och en med love. Och så hade Alex gjort varsitt hjärtkort till mig och Riddaren och köpt en godis till mig. Och dessutom hade han dekorerat en tomkartong och fyllt den med pärlplattor som var till oss. Detta barn går verkligen all in när det gäller presenter! 😉

Jag hade föreslagit att Riddaren och jag inte skulle köpa något till varandra och istället kunde köpa hem lite god mat från Texas Longhorn en helg då vi båda är lediga. Eftersom han ska jobba 18.00-06.00 och dessutom väljer att spendera eftermiddagen tillsammans med Vita Hästen istället för med oss (det råder inga tvivel om vem som har första platsen i hans hjärta) kändes det liksom som att det ändå inte blir så mycket bevänt med den här dagen.

Men då hade han ju redan fixat en present så jag köpte, i brist på roligare idéer (och TID att leta) fyra trisslotter och ett sött kort. Och det var i alla fall vinst på tre av dem (småvinster). Så drömmen om storkovan lever fortfarande för de ska väl bytas in mot nya lotter någon dag. 🙂 Det hade ju varit kul om det kunde bli en storvinst!

Alex då? Han fick en sån där glob som man skakar och så ”snöar” det med nallar och glitter som han sett i ett reklamblad och önskat sig, klistermärken i form av bokstäver och siffror (det är stort intresse för att skriva nu), en liten legosak och en skylanderfigur som vi gömde bland de andra figurerna så den hittade han inte förrän nu på eftermiddagen.

Etiketter: ,

2 svar to “Hjärtlig dag”

  1. kattalena Says:

    Men så gulligt av Alex att gå ”all in”!!! ❤ Jättefint!

Kommentera

