Är det fredag NU då?!?


Ja, Milde Moses! Jag vet inte hur många timmar jag låg och omväxlande frös så jag skakade eller svettades floder i natt! Huvudet kändes som en uppblåst ballong och halsen retade. Jag var övertygad om att jag hade feber, men termometern visade retfulla 36,9 när jag tog tempen. Så det var bara att pallra sig iväg till jobbet. Där konstaterade Bosse att jag såg trött ut (det var bara förnamnet). Och sen funkade inte telefonerna (vi har Telia som leverantör på jobbet och det var deras nät som strulade) och jag behövde verkligen ringa idag. Mycket irriterande! Så irriterande att jag till slut använde min privata mobiltelefon till några samtal.

Riddaren ringde efter nån timme och meddelade att han tänkte vabba med en slemhostig och genomsnorig Alex. Nu är vi tvärförkylda alla tre. Igen. Oh, the joy! Men, men, det som inte dödar härdar, eller hur det nu var.

Under eftermiddagen har min förkylning flyttat ner i luftrören på allvar och jag har börjat slemhosta. Himla tacksam över att ha både Cocillana Ethyfin och insomningstabletter i medicinskåpet. Jag vet hur uselt jag sover annars.

Men….efter att väl ha vacklat till bussen och tagit mig hem undrar jag verkligen om det inte är fredag snart?!?

Etiketter: ,

Kommentera

