Badpojke


Hostig, lite trött, lite öronvärk, men pigg nog för att bada bort febersvetten från kroppen. Och i alla fall på gott humör!

Igår var verkligen ingen höjdardag. Vid lunch började jag få feber och låg sedan mer eller mindre däckad resten av dagen. Riddaren hade migrän och Alex började nog bli rätt uttråkad av att vara hemma. Men han hade öronvärk på morgonen och är fortfarande väldigt snorig, hostig och hängig så jag ville inte släppa iväg honom till dagis än. Det räcker ju med att det finns en enda bacill i närheten så har Alex bums blivit smittad. Känner lite att han gärna får bli hyfsat frisk innan vi tar hem nästa bacill. Och nu är han ledig måndag-onsdag så då kan han få några extra dagar att återhämta sig på.

Tror jag fortfarande har lite förhöjd temp idag, men det är nog lite bättre än igår i alla fall. Men nu har jag börjat snyta ut gult snor ur bihålorna så man kan ju undra om det är ännu en bihåleinflammation på gång?

Man borde inte beklaga sig så mycket över något så simpelt som en evighetsförkylning, men jag måste erkänna att nu, när det gått tre månader då den ena förkylningen avlöst den andra utan uppehåll, börjar jag tappa sugen…

Och igår fick jag ett jobbrelaterat besked som fick mig att känna en rätt stor hopplöshet…

Etiketter: ,

2 svar to “Badpojke”

  1. Annika K Says:

    Suck på förkylning o sjukor.
    Och ännu mer suck ang ditt jobbesked 😦
    Kraaam

Kommentera

