Det tar aldrig slut


Ja ett är då säkert! Denna vinter kommer att gå till historien! Jag tror aldrig jag varit så mycket sjuk i hela mitt liv?!?! I alla fall inte så sammanhängande. Sjukorna bara avlöser varandra sedan början av december. Nu har jag ju mått uselt sedan förra helgen och natten till igår fick jag plötsligt hög feber (38,5 när jag tog tempen vid 03.00 och sen fortsatte jag frossa och frysa och försämras några timmar till innan det började vända neråt igen så jag var troligen uppe en bit över 39 grader som mest). Lämpligt nog hade jag råkat äta en pizzabit med färsk vitlök på kvällen innan och i kombination med mensvärken från helvetet valde min mage att bara dö magkatarrsdöden.

Höjdpunkten kom igår morse när jag höll på att svimma på toa och fick slänga mig rätt handlöst på golvet för att inte tuppa av. Så man kan lugnt säga att jag inte gjorde många knop alls igår. Jag låg mest bara och sov eller vilade. Riddaren var på hockey och förfirande och vad det nu var så Alex och jag var själva från 13.00-20.00. Jag kände mig som en usel mor, men Alex var en ängel och lekte, spelade Skylanders och tittade på film bredvid mig i sängen (själv somnade jag bara hela tiden).

Idag känner jag mig inte direkt febrig, men jag svettas floder hela tiden (eller fryser) och jag är så matt. Det finns liksom inga reserver längre att ta till. Jag verkar ha tömt alla reservförråd de senaste månaderna…

Så…..nää…..jag fixar nog inte att jobba i morgon. Jag måste försöka komma på fötter, bygga upp i alla fall ett litet reservförråd igen innan jag pressar mig vidare. Jag behöver nog vila några dagar och försöka gå, om så bara en pytteliten, promenad varje dag. För nu måste det ta mig sjutton vända! Jag orkar faktiskt inte vara sjuk längre nu! Jag tyar verkligen inte mer!

Etiketter: ,

2 svar to “Det tar aldrig slut”

  1. illika Says:

    Kram!

    • Petra Says:

      (Försiktig!) kram tillbaka! Det är när jag tänker på människor som dig som jag känner mig rätt löjlig som klagar på en envis förkylning! 🙂

Kommentera

