Det är skillnad på olika


Jag vet att det finns folk som är hysteriskt ormrädda. Själv har jag inga större problem med ormar, så länge de inte är giftiga förstås. Men visa mig en silverfisk så ska du få se en kvinna i panik! Eller en kackerlacka. Ryyys! Jag HATAR sådana där kvicka insekter som lever bland köksgeråd eller kan komma slingrande på golv och på väggar. Jag bodde i flera år i tre lägenheter i rad (man ska INTE bo i Huskvarna om man inte tycker om silverfiskar) där det sprang silverfiskar överallt. Det var så himla äckligt! Och det var där jag utvecklade en fullständig fobi mot dessa djur, från att från början tyckt att de var lätt obehagliga. Det gick så långt att jag grät av rädsla varje gång jag fick syn på en. Anticimex fick komma och spraya starka gifter regelbundet för att hålla dem skapligt i schack. Säkert jättenyttigt. Och så sprayade jag själv med Radar och liknande flera gånger i veckan.

Det var väldigt skönt att flytta därifrån till slut!

Hellre än att hålla i en silverfisk håller jag i en sån här:


På Bali 1998.

Etiketter:

Kommentera

