Lekeftermiddag


Äntligen, äntligen börjar jag känna mig lite friskare igen. Bihålorna är långt ifrån bra än, men den värsta panikhuvudvärken har gett med sig och orken har till viss del återkommit. Jag kände mig så pass fräsch att jag kände att jag skulle palla med att Alex hade en kompis här idag för lek. Han har länge beklagat sig över att han och Agnes aldrig får en chans att leka på dagis (det är en annan flicka som hela tiden kommer och ”tar över” leken när de ska försöka leka). Så igår kväll SMS:ade jag Agnes mamma och frågade om hon ville komma hit och leka en stund idag på eftermiddagen. OM hon ville! De var visst lika ivriga båda två och tjatade hål i huvudet på sina mammor nu på förmiddagen om när det egentligen var dags att träffas och leka. 🙂

Hon kom hit strax före 13.00 och sen var det ”high life” tills hon blev hämtad vid 16.30. Jisses säger jag bara! Jag fattar inte hur två barn kan låta så mycket och fara runt så till den milda grad! 🙂 Det byggdes koja under matbordet, de klädde ut sig i flera omgångar, de lekte katt, de ritade och de gjorde ett berg av filtar och kuddar och hoppade ner på det från soffan och……ja……jag blev alldeles matt bara av att titta på dem! 😉

PicMonkey Collage

PicMonkey Collage 2
Till slut var de så trötta att de fick lägga sig och titta på barnprogram en stund. Jag kikade in på dem och de låg där och höll varandra i handen och var hur söta som helst. 🙂 Men snart blev det fniss och hoppa i sängen och bus.

Nu vet jag inte riktigt vem som är tröttast – Alex eller jag? Båda har huvudvärk och han ligger utslagen på sängen och tittar på barnprogram och äter lördagsgodis. Själv borde jag snart börja med maten… Puh!

Men vad roligt de hade! Och det är ju huvudsaken! 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

