Eeeeeeemil! Förgrymmade unge!


Igår tröttnade jag på att behöva tjata och tjata och tjata vareviga morgon om de mest enkla saker som att ta på kläder och borsta tänderna. Ju mer jag tjatar om att vi måste skynda oss, desto långsammare går det för unge herrn här i huset. Så nu sa jag att det blir absolut inget sitta vid datorn och titta på något barnprogram på morgonen förrän när frukosten är äten, kläderna är på och tänderna borstade. Alex gruffade lite men försvann sen in på sitt rum och byggde med lego. Det var mycket hemligt och vi fick inte komma in.

Senare på kvällen, när han somnat, letade Riddaren efter den fjärrkontroll som styr strömmen till våra datorer (så de inte ska behöva stå i standby-läge när de är avstängda). Vi kunde inte hitta den och orkade inte leta så noga. I morse var den fortfarande borta, hur jag än letade.

Då började jag misstänka att en viss ung herre kunde ha något med saken att göra så jag gick och frågade honom. Först nekade han, men när jag frågade igen började han skratta och avslöjade att han tagit fjärrkontrollen och byggt in den i en stor legopyramid som han gjort kvällen innan.

Haha! Det gick bara inte att se allvarlig ut! Så jag garvade och gav honom cred för påhittighet (men sa sen att han faktiskt inte fick sno fjärrisen nåt mer).

Himla busunge! 😉

Etiketter:

Ett svar to “Eeeeeeemil! Förgrymmade unge!”

  1. Tiggertufflan Says:

    Men vilken påhittig ”busunge”. Han hade ju verkligen lagt ner energi på att gömma den också. Inge fuskbygge där inte ;-). Här har också saker gömts ibland…dock har det handlat om smutsiga strumpor som stoppats in i leksaksbilar (modell större)…vilket tydligare var lättare (eller möjligtvis roligare ? ) än att lägga dom i tvättkorgen…

Kommentera

