Och hur går det då?


Jo tack, vi har nu haft en helt konfliktfri morgon, Alex och jag. Han var hur duktig som helst med att fixa frukost, påklädning och tandborstning och vi kom i väg i god tid till dagis. Jätteskönt! Nu hoppas vi på att trenden håller i sig!

Och apropå det… Är det någon av er trogna läsare som minns hur vi i åratal kämpade med dagishämtningarna?! Hur arg Alex blev varenda hämtning, hur jag kände mig som sämsta mamman ever när han absolut inte skulle följa med hem och ålade och skrek och fick bäras till vagnen med tvång? Jag glömmer aldrig den gången då han hela bussresan hem (detta var när han fortfarande gick på dagis inne i stan och vi flyttat ut till Hooden) skrek att jag var världens dummaste mamma och att han ville tillbaka till dagis (vad jag skämdes!)… 🙂

Det spelade liksom ingen roll vad vi sa eller gjorde och personalen på dagis försökte trösta oss med att det var så för många barn (fast vi aldrig såg något barn som konsekvent betedde sig så dag ut och dag in).

Men nu! Nu är han en ängel när man kommer för att hämta honom! Det spelar ingen roll hur roligt han har, eller hur lite han vill följa med, han gör det ändå. För det mesta kommer han ruuuusande och kramas med ett stort leende. Har han riktigt roligt kan det hända att han mulnar lite och påpekar att han egentligen inte har lust att gå hem – men han följer ändå med utan protester.

Och. Det. Är. Så Skönt. Ord kan inte beskriva hur underbart det är! Vardagen är sååå mycket lättare nu! 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

