Min version av hockeymatch


Det har väl inte undgått någon att min kära Riddare går på ungefär 158 hockeymatcher per år? Jag är ganska säker på att det spelas hemmamatcher sisådär en tre gånger i veckan – minst. 😉 (Eller okej, det kanske bara känns så. Men ändå. Många matcher blir det.)

I går tog jag ut min motsvarighet till ishockeymatch från ”egentidskontot”, nämligen en dag på stan med mamma.

Hon kom upp över dagen, några timmar, och vi gick en promenad i solskenet längs Strömmen. Första gången jag såg det uppbyggda Färgargården (som brann ner under mystiska omständigheter häromåret, och som nu byggts upp från grunden igen) och den nya passagen förbi Femöresbron, bort mot Himpa. Det blev ju trevligt, även om jag kan tänka mig att ägarna till de hus som tidigare haft strandtomt inte är lika glada.

Sen åkte vi ner på stan och gick i klädaffärer. Ah! Lyxen i att gå på stan, i klädaffärer, med någon som faktiskt tycker att det är roligt! Och jag lyckades hitta en ny BH (billigt dessutom) på Twilfit! Att prova ut BH:ar är ungefär det värsta jag vet så jag brukar ha mina tills de typ faller i bitar. Men nu hittade jag en som funkade, var billig, och fanns i både vitt och svart! Vilken lycka liksom! 🙂

Och vi hann äta lunch på stan och sitta och prata. Himla trevlig dag! 🙂 Vi hann t o m springa upp på mitt jobb (jag skulle hämta en sak) så mamma fick se var jag jobbar nuförtiden. Himla effektiva var vi. 😉

Sen hem för en snabb fika innan hon skulle åka hemåt igen. Alex hann i alla fall säga hej och prata liiite med henne. Han var lite missnöjd med att besöket blev så kort (för hans del), men han hade å andra sidan fått gå på kalas både på lördagen (då hans käresta Agnes hade kalas) och på söndagen (då en av killkompisarna på dagis hade kalas) så det gick ingen större nöd på honom tror jag. 🙂

Etiketter: , ,

Kommentera

