Men det räcker nu!


Natten till igår sov jag nästan 9 timmar! Helt ljuvligt för någon som oftast får för lite sömn! Och visserligen hade det snöat på natten, men fram på förmiddagen sken solen och det var riktigt härligt ute! Alex och jag var ute 1½ timme – först på en promenad i skogen – och sen på Solstenens lekplats (där man kan träna balans på ett bra sätt).

Det kändes så bra, som att jag äntligen var på G och hade lite mer energi. Ha! Jag borde veta att man inte ens ska tänka så!

Idag vaknade jag och kände mig allmänt trött och hängig. Riddaren kom hem tidigare i natt med sin femtioelfte förkylning för säsongen (och stannar nu hemma natten som kommer). Själv skulle jag släpa en motvillig unge till simskolan. En halvtimmes simning tar 2½ timme med buss en söndag. Jättekul. I synnerhet som de nu för andra terminen i rad ska bada med kläder och träna livräddning. Inte nåt man precis lär sig simma av, även om det säkert är bra på sitt sätt.

När vi kom hem mådde jag nåt så eländigt uselt, och efter att ha fixat lunch slängde jag mig i sängen och låg och frös så jag skakade i 1½ timme. Släpade mig upp och känner mig oroväckande varm och febrig (vägrar ta tempen för jag orkar inte vara sjuk en gång till denna eländesvinter). Huvudet känns som det ska explodera av ett inre tryck och som grädde på moset är barnet på ett himla tonårstrotshumör och lyckades bl a, snabb som en vessla, smita in i badrummet och börja blanda lim och vatten i en tillbringare – trots att jag precis sagt att han INTE får experimentera med vatten och vätskor i huset! Gaaaaah!

Etiketter: , ,

Kommentera

