Sirap


Livet känns lite som sirap just nu. Allt man ska företa sig är trögt och energikrävande. Men……jag jobbade i alla fall igår (om än hemifrån). Alex var på dagis, och jag öste ur några tålamodsreserver jag inte visste att jag hade på morgonen. För han var såååå obalanserad och ville inte alls gå till dagis. Men så fort vi kom dit var det ju jätteskoj och när jag hämtade på eftermiddagen ville han inte gå hem för han hade så roligt. 🙂

Och Riddaren låg helt utslagen på soffan hela dagen, men orkade i alla fall åka och handla så vi fick fylla på kyl och frys. Jag vadade mig igenom en tvätt, en diskmaskin och lite matlagning också (allt med samma sirapslika tröghet).

Och nu har jag kämpat mig igenom en natt då jag frusit och svettats om vartannat, varit uppe och kissat säkert fyra gånger, legat vaken långa perioder och däremellan drömt helskumt. Känner mig verkligen sååååå pigg och fräsch nu. Not!

Men! Det är bara att vada sig igenom sirapsdagen på jobbet och längta efter bättre tider! Tjoho!

Etiketter:

Kommentera

