Tandlöse


När jag kom till dagis idag för att hämta Alex möttes jag av ett barn med en bit papper hängandes från munnen. Tydligen hade han hoppat upp för att titta in genom en fönsterruta i en dörr, och slagit tänderna i kanten mellan dörren och rutan (det är som en liten list där). Blodvite uppstod och den redan lösa framtanden var nu ännu lösare.


Tanden pekar nu snett utåt.

Jag hoppas att jag inte borde oroa mig för tänderna som kommer under? Jag tror inte det var ett jättehårt slag för det gjorde ”bara lite ont” enligt Alex. Nu är det däremot rätt besvärligt. Lite ömt i de två tänder han slog i och framför allt är tanden nu så himla lös att han inte kan bita med den. Jag skojade med honom om att jag väl får servera barnmat till middag, men det nappade han på direkt och vill inte ha vanlig mat. Himla tur att det står ett par burkar barnmat i skåpet då. Det får väl bli det till middag idag om det nu är vad han vill ha. 🙂


Vi får hoppas att han snart vickat bort tanduslingen. Det går visst inte att låta bli att sitta och peta på den hela tiden.

Lilla herr Tandlös! 🙂 ❤

Etiketter:

Kommentera

