Color Wow Root Cover Up-test


Den där välsignade koftan jag sålde på Tradera har verkligen förvandlats till mycket! Tre koftor, en fin långärmad tröja/tunika och nu sist till två sminkprodukter! Inte illa för en kofta! 🙂

Gudarna ska veta att det inte finns utrymme för mycket smink/hudvård/hårvård i min budget annars! I synnerhet som jag vägrar använda annat än Kanebo Sensai till min hud i ansiktet (enda krämerna som jag hittat som kan förhindra att jag förvandlas till ett torrt fnöske) och min hårbotten bara står ut med Kerastase-schampo (inga lågbudgetmärken direkt). Håret får bara bra (och därmed dyra) produkter. Och när det gäller puder och mascara är jag hängiven Estée Lauder-användare.

Så såna där spontanköp av smink har jag vanligen inte riktigt råd med. Extra kul att ”lyxshoppa” lite alltså!

Vad jag köpte? Jo dels IsaDoras Nude-palett med ögonskuggor. Jag har bara använt Viva La Divas skuggor i flera år nu så jag blev lite förvånad när jag provade mina nya skuggor. Det blev lite ”Vart tog den söta lilla skuggan vägen? Ingen som vet, ingen som vet”. Färgen liksom bara försvann mystiskt under dagen…? Man kanske måste använda en sån däringa primer till dessa skuggor?

Sen chansade jag och testade Color Wow:s Root cover up. En färg som ska täcka utväxt. Tänkte att färgen ”blonde” borde passa mig, men insåg snabbt att jag nog borde ha satsat på ”platinum” istället. För det syns inte så mycket när jag försöker täcka utväxten vid benan. Lite snopet med tanke på att det kostade närmare 300 kr. 😦 Om jag vore gjord av pengar hade jag köpt ”platinum” också och blandat färgerna. Det hade nog blivit bra. Annan gång kanske. 🙂

Etiketter:

Kommentera

