Trädgårdsröj


Herregud! Jag vet inte hur smart det var att efter fyra månaders konstant förkylning bege sig ut i trädgården för 5½ timmes trädgårdsarbete? Vi har föryngrat och klippt häggmispelhäcken (fast är inte klara än), räfsat löv och rensat ogräs. Vi är långt ifrån klara, men det känns skönt att vara på väg. I synnerhet som föreningen om två veckor kommer att ha en container stående där vi får slänga trädgårdsavfall. Tills dess måste vi försöka få klart häcken för det blir sjukt mycket grenar!

Jag fattar inte hur en så liten trädgårdsplätt kan generera så mycket arbete? Ibland tänker jag att man borde så gräs i rabatterna, byta ut häcken mot lättskötta (men fula) thujor och stenlägga framsidan. Men samtidigt är det rätt kul med växterna tycker jag. Önskar mig bara en ogräsrensare som kunde komma en gång i månaden under sommarhalvåret. 🙂

Nu sitter vi som halvdöda vrak och undrar vem som ska laga middag åt oss. Det lutar åt Texas Longhorn. Vilken annan gång kan man förtjäna det mer än efter en dags slit i trädgården liksom? 😉

Etiketter:

Kommentera

