Mer test av Sony A77ii


Två timmar var vi ute idag, Alex och jag. Jag hade satt på mitt sämsta objektiv på kameran för att riktigt hårdtesta kameran redan från början. Och med tanke på att just det objektivet ger rätt svajig kvalité på bilderna tycker jag kameran presterade mycket väl godkänt.

Det var rätt skarpt ljus ute som stack i ögonen. En tunn molnslöja som färgade allt lite vitgrått. Men kameran ljusmätte stabilt och de flesta bilder blev skarpa och klara och utan brus eller utfrätta partier. Härligt!


Den fixade att ansiktet var skuggat av kepsen.


Den lyckades ge en nästan helt skarp bild trots att ungen flög både framåt och neråt.

Vi promenerade upp i skogen och hade picknick, allt enligt önskemål från min fotomodell.


Så här kul är det att fika i skogen!


Ljuset! Jag älskar hur kameran hantera ljuset i ansiktet (och så älskar jag livfullheten i bilden när jag fångade Alex mitt i något han berättade).


På väg hem, i full galopp. Kameran hänger med och återger färgerna med lyster och bara lite rörelseoskärpa på händer och fötter.

I think this is the beginnig of a Beautiful friendship! Åh vad roligt det är med en ny kamera!

Etiketter: , ,

Kommentera

