Heartbreak


Jo, så Alex och Riddaren åkte till farmor och farfar i förmiddags, och kommer inte hem förrän i morgon.

Jag borde väl njuta av lite egentid och av lugnet och tystnaden. Men istället ekar huset så fruktansvärt tomt! Märkligt det där. Jag brukar ju njuta av att få vara ensam ett tag. Men inte idag. Idag har det bara varit ensamt och ödsligt. Och inte blev det bättre nu när mörkret föll och en liten ynklig son ringde för att säga god natt. Med gråten i halsen pratade han med mig – lääääänge (han som aldrig brukar ha tålamod för några längre telefonsamtal). Han saknade mig jättemycket sa han och ville liksom aldrig avsluta samtalet.

Lilla hjärtat mitt! Det är så hjärtekrossande att höra honom så där ledsen och ynklig och inte kunna svepa upp honom i famnen och trösta och krama. Jag vet ju att han har världen bästa pappa där, men det är i alla fall jobbigt… 😦

Och nu ringde han igen (22.00!!!) och hade fortfarande inte somnat och grät så förtvivlat efter sin mamma. Ajajajaj…..så det värker i mammahjärtat då! Hoppas verkligen han kan somna fort och att allt känns bättre när han vaknar i morgon! ❤ Sniff!

Så nu blir det inte så njutbart att krypa upp i sängen med ett glas vin, lite smågodis och ett avsnitt av "Grey's anataomy" som jag tänkt mig. Suck…

Nåja… Jag har i alla fall varit duktig idag. Jobbat hemifrån och sen ägnat dagen åt att dammsuga sängarna (och flytta dem så jag kom åt allt damm som samlas på vägglisten och runt benen), bädda rent, tvätta, dammsuga sofforna och golven, damma, städa duschen m m. Nu är det nästan acceptabelt rent här hemma igen.


Mina finaste!

Etiketter: ,

Kommentera

